Sunday, June 5, 2011

hujan pelangi

Posted by Ai Am Nor at 8:25 AM
tatkala cuaca yang panas terik tak tersangka oleh kita hujan akan turun.. bila dah hujan turun banyak yang mengeluh.. napa mesti hujan masa ni?? sejuk la hujan.. susah la bila hujan, tak dapat nak tengok astro.. isshh.. ader ker??? jangan nak tipu ai k...=P ai honestly terkadang tanpa ai duga tersebut gak ayat2 kat atas tu... (ish.. istighfar ai ulang banyak kali)

bila panas pulak, sibuk jugak mulut ni nak bersuara.. haduh panas giler.. kan bagus hujan dapat gak aku tido nyenyak.. haduh panas nyer, takut nak kuar.. takut hitam... haduh panas nyer rasa malas plak nak keja.... ishhh...

dah hujan sibuk plak nak mintak panas, dah panas sibuk lak nak mintak hujan...

kita manusia ciptaanNya cukup sifat, tiada yang beza melainkan hati.. tu pasal la kita ni banyak songeh nak mintak tu ini bila dah bagi tak pula bersyukur.. nak mintak lagi yang lain... MasyaAllah..

bila hujan dikala panas di hati bisa disejukkan dengan adanya pelangi.. cheewwaaahh... tu la yang selalu kita dengar.. Hujan turun tatkala panas hari, Rupanya Tuhan nak bagi Pelangi indah.. =) setiap yang hadir itu ada hikmahnya.. (ayat biasa beb yang kita selalu dengar dan anggap hanya la ungkapan semata2)

dulu pun ai anggap benda ni hanyalah ayat semata2.. bilamana musibah hadir bila kita sedang indah dibuai rasa, rupanya Dia hendak memberi seribu kali kebahagian..


pelangi di hati

p/s: masih tertanya2, kenapa pelangi ada 7 warna.. walapun dah banyak kali cikgu sains terang.. kenapa 7? hmmm jom bagi jawapan =)

0 Kemon Komen:

Post a Comment

 

AI AM NOR Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea