Friday, June 3, 2011

Nenek Tua Pun Masih Nak Study

Posted by Ai Am Nor at 8:54 AM
Berita Harian Online | Wanita usia 100 tahun di Brazil belajar baca, menulis

tinjau2 kat Berita Harian Online ai terserempak ngan satu artikel nih.. WANITA USIA 100 TAHUN DI BRAZIL BELAJAR BACA, MENULIS.. mungkin bagi kita ni bukan benda yang mustahil.. yang ai rasa mustahil nape banyak yang dari kita ni nak tunggu dah berusia baru nak belajar.. usaha nenek nih kita tak yah nak pertikai.. sebab dia masih ada kekuatan keinginan nak crik ilmu..



-sikit jer lagi kaki aku nak sama aras tiang nih-

rasa nya bebudak yang masih study patut ambik semangat nenek nih.. bukan lah semata nak gi skolah nunjuk2 kehebatan yang tah pape.. plik nya budak2 kat tempat aku nih ska giler masuk hutan.. ponteng dalam hutan paa jadah nya?? nak jadi rangers kot.. dah tu gi derma darah ngan nyamuk2 cikguNya(chikingunya - betol ke tidak spelling ni =P) takder ke benda yang lebih bfaedah nak dibuatnya slain nak g masuk utan.. weh ai dulu pun ponteng klas tau tapi ai tak ponteng dalam hutan.. haaa ai g library.. punya la dalam klas tu panas giler at least ponteng kat library boleh gak tompang ekon sambil tu g la ambik buku skali.. naaaa.. usia muda bukan untuk disia2kan..

masuk bab nak berhijrah ke seswatu yang baik pun banyak yang nak tunggu dah tua.. kita nih bukan nya tau bila Yang Esa tu nak ambik bailk pinjamanNya kat kita nih.. ni pendapat ai je lah kan, rasa nya kita patut dah merancang untuk seswatu yang akan datang dan bukan nya menunggu kehadiran akan datang sehinggalah kita terlepas seswatu yang akan datang... errkkk macam mana tuuu??? hehehe yu 'ols faham2kan la yek..

p/s: bila dah habis skol ai trasa nak balik skol lagi


0 Kemon Komen:

Post a Comment

 

AI AM NOR Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea